Löfbergs och Sproud satsar ihop

Löfbergs och Sproud är parterna i ett nytt samarbete som riktar sig mot kaféer och restauranger. | Foto: Pressbild
Löfbergs satsar på ett samarbete med Sproud, lanserades 2018 som den första ärtbaserade drycken i Europa. De siktar in sig på kaféer och restauranger.

Den ena är marknadsledare och har funnits i mer än 100 år, den andra uppstickare på en marknad som växer så det knakar.
Nu startar Löfbergs och Sproud ett samarbete riktat mot landets kaféer och restauranger.

– Vi är superglada över att teama upp med Löfbergs som kommer att plocka med sig våra växtbaserade produkter ut på fältet. Vi är två företag som delar passionen för en hållbar utveckling och därför matchar varandra väldigt bra, precis som våra produkter gör, säger Sammy Challal hos Sproud.

Sproud i Malmö är ett varumärke som lanserades 2018 som den första ärtbaserade drycken i Europa. Idag består sortimentet bland annat av Sproud barista, ett växtbaserat mjölksubstitut utvecklat av professionella baristor och som man anser passar dem som dricker Löfbergs.

– När våra egna baristor säger att Sproud barista är det godaste och bästa växtbaserade alternativet de provat är det inget att tveka på. Det vill vi naturligtvis att fler ska få uppleva. Vi ser fram mot ett långsiktigt samarbete, säger Stefan Ekdahl, försäljningsdirektör hos Löfbergs.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil