Löfbergs och Sproud satsar ihop

Löfbergs och Sproud är parterna i ett nytt samarbete som riktar sig mot kaféer och restauranger. | Foto: Pressbild
Löfbergs satsar på ett samarbete med Sproud, lanserades 2018 som den första ärtbaserade drycken i Europa. De siktar in sig på kaféer och restauranger.

Den ena är marknadsledare och har funnits i mer än 100 år, den andra uppstickare på en marknad som växer så det knakar.
Nu startar Löfbergs och Sproud ett samarbete riktat mot landets kaféer och restauranger.

– Vi är superglada över att teama upp med Löfbergs som kommer att plocka med sig våra växtbaserade produkter ut på fältet. Vi är två företag som delar passionen för en hållbar utveckling och därför matchar varandra väldigt bra, precis som våra produkter gör, säger Sammy Challal hos Sproud.

Sproud i Malmö är ett varumärke som lanserades 2018 som den första ärtbaserade drycken i Europa. Idag består sortimentet bland annat av Sproud barista, ett växtbaserat mjölksubstitut utvecklat av professionella baristor och som man anser passar dem som dricker Löfbergs.

– När våra egna baristor säger att Sproud barista är det godaste och bästa växtbaserade alternativet de provat är det inget att tveka på. Det vill vi naturligtvis att fler ska få uppleva. Vi ser fram mot ett långsiktigt samarbete, säger Stefan Ekdahl, försäljningsdirektör hos Löfbergs.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil