Firar ett år i Sverige med två nomineringar

Firar ett år i Sverige med två nomineringar
Candyking har nominerats i Svenska designpriset 2021. Foto: Pressbild

Candyking firar ett år i Sverige med dubbla nomineringar i Svenska designpriset 2021. Digital identitet och Visual merchandising är kategorierna.

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserande Candyking i Sverige, belönas man med två nomineringar i Svenska designpriset 2021, skriver företaget i en pressrelease.
– Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna. CandyKing nomineras i kategorierna “Digital identitet” samt “Visual merchandising”, berättar man i samma text.

Samarbetspartners för event/butiksdesignen är AD Magnus Linehag för design och kommunikation, HL Display för installationslösningen, och internt ansvarig Ulrika Bjurström, projektledare Pick & Mix Cloetta.
– Att snabbt kunna ställa om och på ett inspirerande sätt öka känslan av säkerhet och färskhet ytterligare för kunden har varit en självklarhet för oss, säger Philip Andersson hos Cloetta.

– Det är inte bara vad vi säger utan hur det känns för mottagaren, som är det centrala i vårt kommunikationsarbete, säger Andrea Lindgren, ansvarig för varumärke och koncept i Pick & Mix.
– Det gångna året har inneburit så många oväntade utmaningar för både människor och företag i och med den långvariga pandemin. Vi har jobbat fokuserat och integrerat med vårt designkoncept, tillägger hon.

Hur Svenska designpriset landar är oklar ety omröstningen, öppen för alla, startar den 6 september på Svenska designprisets hemsida.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.