Det har valts till årets foodservicevara

Foto Pressbild
Sparkling rabarber från Färna odlingar har valts till årets foodservicevara 2022 vid DLF:s konferens Foodservice på Hotell At Six i Stockholm.

Nu har foodservicebranschens ledare röstat fram Sparkling rabarber från Färna odlingar till vinnare av Årets foodservicevara 2022 med hela 60 procent av rösterna. 
Priset delades ut på DLFL:s konferens Foodservice 22 på Hotell At Six i Stockholm.

Tävlingens jury, som sedan tidigare utsett de tre finalisterna, hade följande motivering i nomineringen av den alkoholfria mousserande rabarberdrycken;
”Sparkling rabarber bjuder gästen på en svensk delikatess i en nutida och innovativ form. Med en bubblande och torr känsla, och med precis lagom sötma, gör sig denna eleganta dryck lika bra på festen som på restaurangen. Med sin förfinade smak tar Sparkling rabarber enkelt matchen mot nyårsbubblet.”

– Jag är både glad och stolt över det fina priset. Det är en uppmuntran att fortsätta arbetet och utöka odlingarna. Vi kommer att plantera ännu fler rabarberplantor till våren! säger Johan Matsanders, grundare av Färna odlingar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil