Mustmästare i Kivik ihop med cidermakare

Mustmästare i Kivik ihop med cidermakare
Full fart i baren på Kiviks musteri och glada miner. Foto: Pressbild Kiviks musteri
Det blir aktiviteter för alla, relaterade till äpple och must, när Kiviks musteri engagerar sig i Skördetid på Österlen 25 september till 10 oktober.

Det blir aktiviteter för alla, relaterade till äpple och must, när Kiviks musteri engagerar sig i Skördetid på Österlen 25 september till 10 oktober.

Kiviks musteri erbjuder äppelaktiviteter för hela familjen under Skördetid på Österlen 25/9-10/10, meddelar företaget.
Utöver dagliga aktiviteter erbjuder man dessutom helgen 25-26 september provsmakning av olika muster och cidrar hantverksmässigt framställda på svenska äpplen.

Kiviks musteri lyfter fram äpplet inom ramen för initiativet Skördetid på Österlen. Bl a slår man på trumman för hantverksmässigt framställd svensk äppelmust och cider.
I en för ändamålet skapad ciderbar erbjuds 25-26/9 kl 11-17 provsmakning av fem olika cidrar och äppelviner samtidigt som man utan kostnad kan smaka olika slags äppelmust.

Den satsningen görs tillsammans med engagerade mustmästare och cidermakare som berättar om hur de förädlar det svenska äpplet till karaktärsfulla och smakrika drycker.
Utöver medarbetare från Kiviks musteri finns kunniga representanter från Bedstekilde, Hallarnas must, Maglehems musteri, Rörumsro frukt & must och Skepparps vingård på plats för att möta nyfikna besökare.

– Vi har dukat upp ett smörgåsbord av aktiviteter för hela familjen och ser fram emot att ta emot många besökare. Ciderbaren och de flesta aktiviteterna är utomhus med nödvändiga säkerhetsåtgärder för att våra gäster skall känna sig trygga, säger Malena Borgström, evenemangsansvarig hos Kiviks musteri.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil