Dubbla priser till Lidl Sverige

Helena Erlingsjö HR-direktör på Lidl Sverige | Foto Pressbild
För tredje året i rad har Lidl Sverige utsetts till Top Employer av Top Employer Institute.

Lidl Sverige tilldelas dubbla umärkelser för sitt HR-arbete. För tredje året i rad har Lidl Sverige utsetts till Top Employer av det oberoende institutet Top Employer Institute. Dessutom har Karriärföretagen listat Lidl som en av de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.

Top Employer Institute uppmärksammar varje år företag som sätter sina anställda i centrum och erbjuder en bra arbetsmiljö. Institutet analyserar företag inom områden som personalstrategi, arbetsmiljö, talangrekrytering, lärande, välbefinnande, mångfald och inkludering.

Lidl tilldelas i år den prestigefyllda Top Employer-certifieringen i totalt 28 länder, däribland Sverige, och får även utmärkelsen Top Employer Europe.

– Våra medarbetare är nyckeln till vår framgång – när de tar steg i sina karriärer utvecklas vi samtidigt som företag. Därför är vi väldigt glada över att vårt HR-arbete återigen uppmärksammas av ett oberoende organ som Top Employer Institute. Vi lägger ner mycket engagemang för att vara en trygg, attraktiv och utvecklande arbetsgivare. Det här är ett fint erkännande för att arbetet märks och gör skillnad. Att vi nu även utses till ett av Sveriges bästa karriärföretag bevisar ytterligare utvecklingsmöjligheterna som finns hos oss. Med hårt arbete, kreativa lösningar och glädje fortsätter vi att etablera Lidl som en attraktiv arbetsgivare, både i Sverige och internationellt, säger Helena Erlingsjö HR-direktör på Lidl Sverige.

Lidl Sverige har genom åren kontinuerligt utvecklat HR-strategin. Bland annat har bolaget lagt vikt vid introduktionskonceptet, med målsättningen att alla anställda ska trivas, prestera och må bra, redan från första dagen.Utöver utmärkelsen Top Employer har också Karriärföretagen utsett Lidl Sverige till ett av Sveriges bästa företag för karriärutveckling. Sedan 2011 presenteras årets Karriärföretag, en lista över de arbetsgivare i Sverige som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger. Karriärföretagens mål är att vägleda studenter och personer som är i början av sina karriärer till en bra start på sina professionella resor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil