Sodastream fyller på smaker

I fjol lanserade Sodastream Pepsico-smaker och nu utökar Sodastream sin Pepsi-portfölj och lanserar smaken Mountain Dew på den svenska marknaden.
Hösten 2019 var den svenska och norska marknaden först i världen med att kunna erbjuda konsumenterna Pepsi-smakerna Pepsi, Pepsi Max, 7 Up, 7 Up free och Mirinda.

Nu lägger man till Pepsi-favoriten Mountain Dew och även denna gång är Sverige och grannlandet i väst först ut med lanseringen.
Pepsi-smakerna har snabbt blivit populära och Sodastreams försäljning ökade kraftigt i samband med lanseringen i fjol.

Just smaker är den produktkategori som ökat mest men även flaskor, cylindrar och kolsyremaskiner har ökat vilket tyder på att samarbetet är en succé för företaget.

– Sodastream är väletablerat på den svenska marknaden med 91 procent varumärkeskännedom och vi är mycket glada över att lanseringen av Pepsi-smakerna har skapat mer intresse för vårt varumärke, säger Jörn Viefhues som är vd för SodaStream Nordics.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Löneavtal klart hos Coop till 2023

Löneavtal klart hos Coop till 2023

Det blir löneökningar på totalt 1 354 kr för avtalsperioden och mest till de som tjänar minst när nu Handels förhandlat färdigt för Coops anställda.

Scan och Foodora i julsamarbete

Scan och Foodora i julsamarbete

Foodora och Scan inleder ett samarbete i Stockholm vid jul där man erbjuder stockholmarna en matkasse med leverans under samma dag och inom en timme.

Mycorena vinner Utstickarpriset

Mycorena vinner Utstickarpriset

När Polarbröd för nionde året delar ut Utstickarpriset går det till startupen Mycorena för en metod att tillverka svampprotein av livsmedelsrester.

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Var tredje planerar färre julklappar

Var tredje planerar färre julklappar

32 procent av dem som svarat i en ny undersökning tänker köpa färre julklappar än tidigare – och fler kvinnor kan tänka sig ge bort begagnat.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.