Efter namnbytet – nya förpackningarna

Efter att ha meddelat ett namnbyte till Herrljunga drycker visar nu bolaget upp de nya förpackningarna.

I slutet av januari meddelade Herrljunga cider att bolaget byter namn till Herrljunga drycker.
I samband med namnbytet meddelade man även att Herrljunga cider skulle vara kvar som eget varumärke.

Nu presenterar man varumärkets nya grafiska profil och berättar, bland annat, att cidern kommer att säljas i glasflaska med champagnekork och i mindre burkar.

– Vi ser att zero- och lågkaloriprodukter efterfrågas i större utsträckning. Sedan vet vi också att många både yngre och äldre efterfrågar mindre förpackningar. Nästan 2 miljoner svenskar lever i ensamhushåll idag och det är en viktig grupp för oss, säger Nina Hagman som är marknads- och innovationschef hos bolaget.

– Som marknadsledande aktör är det självklart för oss att försöka tillgodose konsumenternas önskningar, tillägger Hagman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil