Vill köpa julskinka tidigt men inte slänga

Vill köpa julskinka tidigt men inte slänga
Foto: Scan
Ett sätt att svara mot konsumenternas behov. Det är bakgrunden när Scan skapat julskinka från den så kallade hållbarhetsgrisen, succé redan i fjol.

Ett sätt att svara mot konsumenternas behov. Det är bakgrunden när Scan skapat julskinka från den så kallade hållbarhetsgrisen, succé redan i fjol.

Scan har låtit göra en undersökning som praktiskt nog kommit med svaren att 46,2 procent av de svarande vill köpa och börja äta julskinka tidigare än vid själva julen och att många av oss skulle göra det om det gick att köpa en mindre förpackning.

– Att så många som 46,2 procent undviker att köpa årets första julskinka när de är sugna på det av rädsla för svinn är ju väldigt synd, säger Per Dalborg som är kategorichef hos HK Scan Sverige.

Därför, säger han, har HK Scan skapat möjligheten att köpa julskinkan från Hållbarhetsgrisen i en mindre förpackning.

44 procent av de som svarat säger att den största anledningen till att man slänger mat under julen är att man inte hinner äta upp den innan den blir dålig.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil