”För krångligt att returnera paket”

Foto MostPhotos
Hälften av alla svenskar som svarat i en ny rapport, tycker det är för krångligt att returnera varor köpta på nätet och många struntar därför i det.

Ny statistik visar att drygt hälften av alla svarande som handlat på nätet inte har returnerat produkter man velat skicka tillbaka – av orsaken att det upplevs som för krångligt.
Detta enligt Nets nya rapport ”Svensk E-handel”.

Under första halvåret i år har 51 procent av de svenskar som svarat i rapporten struntat i att returnera en produkt eftersom de tyckt det känts för krångligt.
Produktreturer är en komplex fråga och en utmaning, säger Patrik Müller, e-handelsexpert på Nets.Enligt rapporten säger 60 procent av de svarande mellan 18-29 år att de struntat i att skicka tillbaka en produkt för att det upplevts som för krångligt.
Personer i åldersgruppen 65-79 år klarar det bättre och där är det ”bara” 35 procent som tycker det är för krångligt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil