Färre träffas i påsk men vill ha påskkort

Färre träffas i påsk men vill ha påskkort
Fina påskkort vill fler svenskar nu se både i brevlådan och som avsändare. Foto: Pressbild Postnord / Anna Kjellander
Färre svenskar tänker träffa släkt i påsk jämfört med i fjol men skulle bli glada om de fick påskkort i brevlådan meddelar, inte oväntat, Postnord.

Färre svenskar tänker träffa släkt i påsk jämfört med i fjol men skulle bli glada om de fick påskkort i brevlådan meddelar, inte oväntat, Postnord.

I en ny undersökning från Postnord säger fler svarande att de inte planerar att träffa släkten i år, jämfört med motsvarande andel förra året.
Orsaken är naturligtvis pandemiläget, nu inne på andra året.

Dock, meddelar Postnord, skulle 83 procent av de svarande bli glada om de fick en påskhälsning i form av brev, vykort, påskägg eller annat.
Man kan möjligen undra varför de övriga 17 procenten inte skulle bli glada men den frågan reder Postnord inte ut, däremot konstaterar man att en knapp tredjedel av de svarande planerar att själva skicka en påskhälsning.

– Årets påskhelg blir på flera håll en mycket mindre släktaktivitet än vanligt. Vi hoppas att vi kan inspirera och bidra till en ökning av påskhälsningar i år så att familjerna, trots den fysiska distansen, kan känna gemenskap i påskfirandet, säger Elisabeth Hansson som är chef för Postnords brev- reklam- och tidningsaffär.

– I julas såg vi för första gången på många år en vändande trend vad gäller skickade julhälsningar och det skickades hela 18 miljoner julkort. Kanske följer påsken samma trend. Vi vet att en skriven hälsning i postlådan kan betyda extra mycket nu när vi inte alltid kan ses, säger Elisabeth Hansson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil