Färre träffas i påsk men vill ha påskkort

Färre träffas i påsk men vill ha påskkort
Fina påskkort vill fler svenskar nu se både i brevlådan och som avsändare. Foto: Pressbild Postnord / Anna Kjellander
Färre svenskar tänker träffa släkt i påsk jämfört med i fjol men skulle bli glada om de fick påskkort i brevlådan meddelar, inte oväntat, Postnord.

Färre svenskar tänker träffa släkt i påsk jämfört med i fjol men skulle bli glada om de fick påskkort i brevlådan meddelar, inte oväntat, Postnord.

I en ny undersökning från Postnord säger fler svarande att de inte planerar att träffa släkten i år, jämfört med motsvarande andel förra året.
Orsaken är naturligtvis pandemiläget, nu inne på andra året.

Dock, meddelar Postnord, skulle 83 procent av de svarande bli glada om de fick en påskhälsning i form av brev, vykort, påskägg eller annat.
Man kan möjligen undra varför de övriga 17 procenten inte skulle bli glada men den frågan reder Postnord inte ut, däremot konstaterar man att en knapp tredjedel av de svarande planerar att själva skicka en påskhälsning.

– Årets påskhelg blir på flera håll en mycket mindre släktaktivitet än vanligt. Vi hoppas att vi kan inspirera och bidra till en ökning av påskhälsningar i år så att familjerna, trots den fysiska distansen, kan känna gemenskap i påskfirandet, säger Elisabeth Hansson som är chef för Postnords brev- reklam- och tidningsaffär.

– I julas såg vi för första gången på många år en vändande trend vad gäller skickade julhälsningar och det skickades hela 18 miljoner julkort. Kanske följer påsken samma trend. Vi vet att en skriven hälsning i postlådan kan betyda extra mycket nu när vi inte alltid kan ses, säger Elisabeth Hansson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil