Förbättrad förpackningsdesign för Oumph!

Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Under våren 2024 kommer Oumph! att lansera sin nya förpackningsdesign i dagligvaruhandeln. Den nya designen syftar till att bygga vidare på Oumph!s klassiska varumärkesidentitet samtidigt som den ökar tydligheten och särskiljningen mellan produkterna för att göra det lättare för konsumenterna att hitta och välja sina favoriter.

Enligt Elisabeth Samuelsson, Brand Manager för Oumph! i Norden, kommer den nya förpackningsdesignen att göra det enklare att skilja de olika smakerna åt samtidigt som fokus på lockande presentation förstärks. Varje smak kommer att representeras av en egen färg och smakassociation, och texten kommer att vara tydligare med uppdaterade matbilder som sätter produkten i centrum. Dessutom kommer förpackningarna att vara vändbara för att kunna användas både liggande och stående.

Magdalena Czarnecki, Art Director som har arbetat med Oumph! sedan starten, delar entusiasmen för det starka varumärket och betonar att den nya designen kommer att förstärka igenkänningsfaktorn och göra det lättare för konsumenterna att associera produkterna med Oumph!

Oumph! är ett populärt varumärke i Norden och Storbritannien, känt för sina växtbaserade produkter av hög kvalitet. Med flera utmärkelser i bagaget och närvaro i flera länder fortsätter Oumph! att erbjuda god mat för en bred publik. Sedan förvärvet av the LIVEKINDLY COLLECTIVE 2020 har Oumph! fortsatt att växa och etablera sig på marknaden.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.