Movement skapar storstadskår

Jennifer och Frank ser fram emot storstadskåren! | Foto : Pressbild

Efter flera år på ritbordet tar Movement steget och startar en helt ny storstadskår vilken drar igång januari 2021.
Denna säljkår ska vara något mindre än de sju rikstäckande säljkårer man har idag och ha full fokus på storstadsregionerna.

Movement kommer att ha möjlighet att arbeta med produkter som leverantörerna önskar sälja via direktleveranser till enskilda butiker.
Den här vägen kan man satsa på nystartade varumärken, som ligger rätt i tiden och har stor potential i våra storstadsområden, är företagets beskrivning av inriktningen.

– Som ny leverantör på marknaden i Sverige är det en intensiv och bitvis tuff resa man ger sig in på. Vi vill supportera med vår expertis och se till att skapa säljlösningar även för mindre varumärken som gör att konsumenterna får upp ögonen för dem, förklarar Movements vd Jennifer Friman.

– Genom att starta en säljkår i storstadsregionerna med en mer flexibel säljkårslösning kan vi tillgodose fler behov på marknaden.  

– I vårt storstadsteam behöver vi säljare med driv, flexibilitet och vinnarmentalitet. En av våra regionchefer, Jonas Hagelbäck, kommer att kliva upp och ta ansvaret som försäljningschef. Nu behöver vi rekrytera drivna säljare till Göteborg och Malmö, inflikar Movements försäljningsdirektör Frank Somander.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Löneavtal klart hos Coop till 2023

Löneavtal klart hos Coop till 2023

Det blir löneökningar på totalt 1 354 kr för avtalsperioden och mest till de som tjänar minst när nu Handels förhandlat färdigt för Coops anställda.

Scan och Foodora i julsamarbete

Scan och Foodora i julsamarbete

Foodora och Scan inleder ett samarbete i Stockholm vid jul där man erbjuder stockholmarna en matkasse med leverans under samma dag och inom en timme.

Mycorena vinner Utstickarpriset

Mycorena vinner Utstickarpriset

När Polarbröd för nionde året delar ut Utstickarpriset går det till startupen Mycorena för en metod att tillverka svampprotein av livsmedelsrester.

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Var tredje planerar färre julklappar

Var tredje planerar färre julklappar

32 procent av dem som svarat i en ny undersökning tänker köpa färre julklappar än tidigare – och fler kvinnor kan tänka sig ge bort begagnat.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.