GB Glace i samarbete kring återvinning

GB Glace i samarbete kring återvinning
Så ser loggan ut när Bower och GB Glace inleder samarbete. Foto: Pressbild
GB Glace startar ett samarbete med återvinningsappen Bower. Nu kan glasskunder få poäng för sina glasspapper i ett nytt samarbete man kallar ”unikt”.

GB Glace startar ett samarbete med återvinningsappen Bower. Nu kan glasskunder få poäng för sina glasspapper i ett nytt samarbete man kallar ”unikt”.

GB Glace i Sverige startar ett samarbete med Magnum och återvinningsappen Bowers 250 000 användare.
Allt fler konsumenter väljer att sopsortera förpackningsavfall, samtidigt som allt fler varumärken väljer att satsa på att återvinna material.

Det ökar intresset för att ge konsumenten ett incitament till att återvinna mer och se till att mindre mängd skräp hamnar i naturen, resonerar parterna.
– Nedskräpning är ett problem som angår oss alla. Vi vill självklart vara en del av lösningen och är därför otroligt stolta över att vara först med att göra det lättare och mer belönande för konsumenter att slänga glasspapper i papperskorgen i stället för i naturen, säger Victoria Gelmanovska som är nordisk marknadschef för GB Glace.

Användarna som är anslutna till Bower-appen kan nu även scanna streckkoden på glasspappret när det slängs i en papperskorg.
Varje glasspapper ger poäng som omvandlas till en värdecheck alternativt skänks till vald välgörenhetsorganisation.

Upplägget är detsamma på återvinningsstationer – där pantas förpackningarna genom att skannas och sorteras i rätt container.
– Vårt mål är att alla förpackningar ska återvinnas, förra året registrerades tolv miljoner förpackningar via appen. Men minst lika viktigt är att inget skräp hamnar på marken, och med GB:s hjälp kan det nu bli verkligt, säger Suwar Merd, vd för Bower.

– Vi har nu hittat en teknisk lösning som ger oss möjlighet att belöna de konsumenter som vill göra rätt, och då är vi alla vinnare, säger Victoria Gelmanovska.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil