Påsken 2025 blev en försäljningssuccé för Gekås Ullared. Under påskveckan handlade kunderna för totalt 162 miljoner kronor i varuhuset och dess fem restauranger – en ökning med hela 35 procent jämfört med samma period i fjol. Det gör veckan till den mest framgångsrika vårperioden i varuhusets historia.
– Det är ofattbart bra! Vi har aldrig tidigare sett en så stark vårvecka, säger Patrik Levin, vd på Gekås Ullared.
Vårväder och varuhusupplevelse drev köplust
Att vårsolen tittade fram bidrog starkt till försäljningsökningen. Kundvagnarna fylldes med allt från utemöbler och grillar till matvaror, sportartiklar och vårkläder för hela familjen.
– Vi har byggt en hel destination kring idén att shopping är kul, och något man vill göra tillsammans. Att så många besöker oss under storhelgerna visar att fysisk shopping lever i allra högsta grad, säger Patrik Levin.’
Enligt Gekås handlar besökarna inte bara – de stannar, äter och umgås. Kombinationen av upplevelse, utbud och tillgänglighet gör varuhuset till ett populärt resmål under långhelger.
Fullt tryck även i Gekåsbyn – påsken kickade igång campingsäsongen
Även i Gekåsbyn märktes det ökade trycket. Under påskveckan var det aktiviteter för hela familjen med bland annat äggjakt, hoppborgar, foodtrucks och kampanjer. Det blev startskottet för campingsäsongen i Ullared.
Totalt övernattade 2 500 husbilar och husvagnar på Gekås camping och ställplats under veckan, och det totala antalet gästnätter ökade med 33 procent till 14 700.
– Påsken blev en rekordstart på säsongen och det ska vi så klart fira! Nu laddar vi om för sommaren där våra medarbetare fortsätter att skapa magi för alla våra gäster. Det är deras energi och kundfokus som gör Ullared till mer än bara shopping, säger Patrik Levin.