Halloj kylskåpet fylls med svinntips

Foto Pressbild
Sofia Dalén besöker mat- och dryckesproducenter och delar med sig av svinntips i säsong 4 av Halloj kylskåpet och träffar även Björn Ranelid.

Hur minskar du ditt matsvinn? Kan en innehållsförteckning skrivas på versmått? Hur stor roll spelar Aladdin-asken för svenskarnas julstämning? 
Det är några av frågeställningarna som Sofia Dalén tar sig an i den fjärde säsongen av Livsmedelsföretagens succéserie Halloj kylskåpet. 

Men det blir också frukträddning, stand-up med brödskämt och kanske har Sofia gjort årets jullåt. I första avsnittet, som släpptes den 20 november, tittar Sofia in i komikern Johanna Wagrells kylskåp och träffar brödexperterna på Pågen.

Halloj kylskåpet produceras av bransch- och arbetsgivarorganisationen Livsmedelsföretagen. I säsong 1 och 2 fick tittarna följa med podd- och tv-profilen Edvin Törnblom när han undersökte sina influencervänners kylskåp och besökte små och stora livsmedelsföretag. 

Inför säsong 3 tog programledaren och journalisten Sofia Dalén över stafettpinnen. Halloj kylskåpet har blivit en tittarsuccé och Sofias premiärsäsong har hitintill över 630 000 visningar. Totalt har serien över 1,5 miljon visningar.Hon träffar Pågens och ser Lingongrova produceras. Dessutom får Sofia veta mer om hur man tillverkar äppelmust, Aladdin-choklad, hummus och juice gjord på räddad frukt, och utöver Johanna Wagrell besöker hon kändistyckaren Tramsfrans, sin radarpartner Kalle Möller, komikern Nisse Hallberg och författaren och ordkonstnären Björn Ranelid. Avsnitten släpps på Halloj kylskåpets YouTube-kanal varannan söndag med start den 20 november.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil