Nya satsningar från Polarbröd

Nya satsningar från Polarbröd
Foto: Polarbröd

Polarbröd har nu beslutat om ytterligare stora satsningar i bageriet i Älvsbyn efter branden och för att maximera produktionen i Bredbyn.

Vid ett extra styrelsemöte den 5 november fattade Polarbröds styrelse ett beslut om ytterligare mångmiljonsatsningar i den första etappen av bageriet i Älvsbyn och för att maximera produktionen i bageriet i Bredbyn.

Polarbröd har arbetat vidare med en förstudie av den första etappen av det nya bageriet och för att skapa de bästa förutsättningarna för ett robust och hållbart bageri görs nu ytterligare satsningar.

Den totala investeringen för den första etappen i Älvsbyn, som planeras vara klar redan nästa höst, blir 300 miljoner kronor. 

Dessutom togs ett beslut om en total satsning på 56 miljoner kronor i bageriet i Bredbyn där förtaget nu i närtid maximerar sin kapacitet för att förse kunder och konsumenter med Polarbröd.

Denna investering innebär bland annat ett bredare sortiment, ny kyl och frys samt en robotlösning för paketering av brödet.

– Det känns otroligt starkt att vi har hittat de här förbättringarna för att öka kapaciteten med bibehållen högsta kvalitet. Och beträffande satsningen i Älvsbyn visar det ännu tydligare vår beslutsamhet att komma tillbaka i full kraft, säger Polarbröds koncern-vd Karin Bodin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Skedvi bröd får exklusiv märkning

Skedvi bröd får nu en exklusiv märkning av EU. Efter fyra års arbete får man märkningen ”skyddad geografisk beteckning”, SGB.

Lanserar ny hållbar rostningsteknik

Sucafina, Beyers Koffie och CEE presenterar en ny hållbar rostningsteknik för kaffe. Den presenteras idag och ses som ett stort utvecklingssteg.

Det blir Ica som öppnar hos Sture

Ica Sturehallen. Det blir den butik som någon gång under hösten 2026 ger Sturekvarteret en ny dagligvarubutik och då öppna i Sturegallerian.

Lidl bjuder barn på VM-handbollen

VM i handboll för damer är igång i Göteborg och sponsorn Lidl bjuder nu över 100 barn på möjligheten att vara landslagsstjärnor för en dag.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil