Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Havrefralla nyhet från Fazer

När nio av tio svenskar äter för lite fullkorn kommer Fazer med nya Havrefralla där 51 procent av spannmålet består av havre. Produkten finns i butik från och med 17 februari.

Fazer tar upp fullkornstråden och lanserar nu portionsbrödet Havrefralla, rikt på fullkorn och med 51 procent av sitt spannmål från havre.
Produkten lanseras nu och ska finnas i butik från och med denna veckas måndag, alltså 17 februari.

– Havre är ett bra exempel på en nordisk råvara som ofta får för lite uppmärksamhet. Spannmålet består av 100 procent fullkorn och innehåller både protein, kolhydrater, vitaminer och mineraler samt hälsosamt fett. Havre är även vår bästa källa till betaglukan, en unik fibersort som sänker blodsockret, underlättar återhämtning efter träning samt kan bidra till att sänka förhöjda kolesterolvärden, resonerar Fazer i en pressrelease.

Hållbar nordisk havre är kärnan i Fazers nya tillväxtstrategi, därför har man nyligen investerat 320 miljoner kronor i den svenska och finska kvarnverksamheten med målet att bli en av Europas ledande aktörer.

– Vi på Fazer märker tydligt i brödhyllan att allt fler, även barnfamiljer, vill unna sig att äta gott samtidigt som man vill leva hälsosamt. Det gillar vi, säger Camilla Fjällberg hos Fazer bageri.
Fazer Havrefralla är nyckelhålsmärkt och finns i butik från och med vecka 8. Rekommenderat pris är 24.90 kr.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch