Polarbröd efter branden

Polarbröds vd Anders E Johansson. | Foto: Pressbild
Polarbröd definierar i en pressrelease tre viktiga områden att jobba med efter branden - medarbetarna, kunderna och det nya Polarbageriet.

Under måndagen började Polarbröd direkt med att ta hand om sina 245 medarbetare som nu står utan arbetsplats efter branden.
Krishanteringen fortsatte under tisdagen och fortsätter framöver.

Företaget har redan genomfört en rad interna informationsmöten och erbjuder även samtalsstöd för medarbetarna.
Nu inleds en dialog med fackförbunden, kommunen och regeringen för att försöka ta fram bra lösningar för de personer som i nuläget saknar arbetsuppgifter. Man ser även över möjligheter med utbildning.

– För vår vikarierande personal kommer vi tyvärr inte kunna förlänga avtalen. Vad gäller våra tillsvidareanställda ska vi se över organisationen i dialog med facket. Vi kommer att prata om våra nuvarande behov, vad vi behöver för att bygga upp vårt nya bageri och även titta på vad vi behöver i framtiden, säger vd Anders E Johansson.

Polarbröd maximerar nu kapaciteten på företagets andra bageri i Bredbyn. Redan i dag har man kunnat börja baka produkter som tidigare bakats i Älvsbyn och företaget söker även samarbeten med andra i branschen. Detta gäller både för bröd och smörgåsar.

– Vi står nu i startgroparna för att bygga upp ett nytt innovativt bageri i Älvsbyn. Ett första steg kan vara att få igång smörgåstillverkningen, säger koncernens vd Karin Bodin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil