Hemköp först med klimatskyltning

Hemköp tar nu ett steg till vad avser klimatpåverkan genom att med start nästa vecka som första livsmedelskedja börja med klimatskyltning i butik.

Hemköp vill bidra till en halvering av klimatpåverkan vad gäller konsumtionen av livsmedel fram till år 2030, skriver man i en pressrelease. 
Som ett viktigt steg i den riktningen börjar Hemköp, med start nästa vecka, som första livsmedelskedja i Sverige med skyltning i butik till mer klimatsmarta val för kunderna, och det i samtliga av kedjans 200 butiker runt om i Sverige, påpekar företaget.Med start ecka 17 kommer Hemköp att införa en enkel och kundvänlig skyltning i samtliga butiker, som vägleder till mer klimatsmarta val. 
Skyltarna tipsar om till exempel frukt och grönsaker i säsong, växtbaserade proteinkällor och rätter gjorda på räddade råvaror. 

Sex olika varuområden lyfts fram, tillsammans med 25 produktnära budskap. För de kunder som vill läsa mer finns QR-koder på skyltar till mer information på hemkop.se. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil