Så vill Voyado lösa problemet returer

Så vill Voyado lösa problemet returer
Voyados marknadschef Jenni Gerum. Foto: Voyado
Genomlidna Black friday och den julhandel som vi har framför oss accentuerar problemen med returer i e-handeln. Så här vill Voyado lösa dem.

Genomlidna Black friday och den julhandel som vi har framför oss accentuerar problemen med returer i e-handeln. Så här vill Voyado lösa dem.

Även denna julhandel är problemen kring logistik och frakt centrala för dagligvaruhandeln, inte minst i den uppgift som paket- och postombud som alltfler handlare väljer att växa – och som samtidigt ett antal handlare varje år avhänder sig.

Paketanhopning i butikens ordinarie utrymmen, oftast inte skapade för ändamålet, tillsammans med dålig lönsamhet ur hanteringen har varit två problem handlare pekat på.
Därtill kommer det stora problem som de många returerna utgör för handlarna.

Nu vill Voyado, en teknisk plattform för Retail-Sveriges kundklubbar, bidra till lösningar på retursidan och inte minst komma undan den stora miljöbov man ser dem som.
– Låt oss minska returer och se till att båda konsumenter och handlare tar ansvar, är uppmaningen från Voyados marknadschef Jenni Gerum som förmedlar tipsen om hur vi kan göra något åt situationen.

Voyado lämnar sex tips vilkas rubriker du ser här. Mer om detta i Butikstrenders printmagasin, Butikstrender 11/2021.

Sex tips från Voyado om hur du minskar returerna
1. Klimatkompensera
2. Belöna rätt beteende
3. Realistiska produktionsspecifikationer.
4. Hjälp kunden att komma ihåg sitt bästa köp
5. Hemmet är inte en provhytt
6. Bli proffs på användardata

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil