Fyller 80 och fräschas upp

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades. | Foto från MostPhotos
Klassiska Risenta är varumärket som kom 1940 och alltså fyller 80 i år. Nu ska ägaren Paulig fräscha upp och relansera både varumärke och sortiment.

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades.
Idag finns Risenta kvar och gör det med ett sortiment från musli till nötter, fröer, mjöl, gryn och pasta.

Risenta är sedan 2015 finskt, ägt av Paulig och varumärkets produkter säljs i både Sverige och Finland.
Nu passar man på att använda 80-årsjubileet till att uppdatera såväl varumärkesplattform som sortiment, förpackningar, logotyp och design.

– Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls, säger Pauligs Christopher Westerberg som konstaterar att man siktar på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil