Fyller 80 och fräschas upp

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades. | Foto från MostPhotos
Klassiska Risenta är varumärket som kom 1940 och alltså fyller 80 i år. Nu ska ägaren Paulig fräscha upp och relansera både varumärke och sortiment.

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades.
Idag finns Risenta kvar och gör det med ett sortiment från musli till nötter, fröer, mjöl, gryn och pasta.

Risenta är sedan 2015 finskt, ägt av Paulig och varumärkets produkter säljs i både Sverige och Finland.
Nu passar man på att använda 80-årsjubileet till att uppdatera såväl varumärkesplattform som sortiment, förpackningar, logotyp och design.

– Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls, säger Pauligs Christopher Westerberg som konstaterar att man siktar på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil