Fyller 80 och fräschas upp

Klassiska Risenta är varumärket som kom 1940 och alltså fyller 80 i år. Nu ska ägaren Paulig fräscha upp och relansera både varumärke och sortiment.

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades.
Idag finns Risenta kvar och gör det med ett sortiment från musli till nötter, fröer, mjöl, gryn och pasta.

Risenta är sedan 2015 finskt, ägt av Paulig och varumärkets produkter säljs i både Sverige och Finland.
Nu passar man på att använda 80-årsjubileet till att uppdatera såväl varumärkesplattform som sortiment, förpackningar, logotyp och design.

– Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls, säger Pauligs Christopher Westerberg som konstaterar att man siktar på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till. 

Det var 1940 som entreprenören Uno Grindby började importera ris till Sverige och varumärket Risenta skapades. | Foto från MostPhotos

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.