Leverans lördag till två miljoner hushåll

Leverans lördag till två miljoner hushåll
Postnord utvecklar paketservicen och levererar nu till fler hushåll även lördagar. Foto: Pressbild Postnord
Som en konsekvens av fortsatt ökad e-handel utökar Postnord nu sina leveranser till att omfatta sex dagar i veckan för cirka två miljoner hushåll.

Som en konsekvens av fortsatt ökad e-handel utökar Postnord nu sina leveranser till att omfatta sex dagar i veckan för cirka två miljoner hushåll.

Postnord, förr känt för att dela ut post till sina kunder alla vardagar, meddelar nu att man skalar upp sina leveranser av e-handelsförsändelser.
Man kommer nu att leverera sådana sex dagar i veckan och cirka två miljoner hushåll kan från mitten av november få sina paket levererade även lördagar.

Under 2020 ökade e-handeln med 40 procent och i den senaste E-barometern, presenterad under Retail day 21 september, är det tydligt att tillväxttakten inte kommer att avta. Under andra kvartalet 2021 ökade e-handeln med ytterligare 16 procent, summerar Postnord.

– E-handelsföretagens lagerverksamheter har i allt högre utsträckning öppet under helgerna. Det betyder att även vi på Postnord utökar våra tider, säger Peter Hesslin som är chef för e-handel hos Postnord.
– Konsumenterna förväntar sig hög flexibilitet och tillgång till sina köp. Dessa förväntningar vill vi självklart leva upp till, tillägger han.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil