Coop organiserar om online

Coop organiserar om sin onlinehandel och knyter digital och fysisk handel närmare varandra. Samtidigt blir Sara Mundt-Pedersen(bild) ny chef för Coop online efter Catrin Folkesson.

Coop säger att man vill ta nästa steg i e-handeln och för Coop online genom ett närmare samarbete mellan den digitala och de fysiska butikerna.
All central kompetens inom e-handel ska samlas i affärsområdet försäljning, skriver Coop i ett pressmeddelande.

– Coop tar nu nästa steg i utvecklingen av vår onlineaffär. Vi har genom att verksamheten tidigare drivits i ett eget bolag gjort tunga strukturinvesteringar som till exempel en ny e-handelsplattform. Genom den nya organisationen sätter vi samma kundfokus på Coop online som vi gör på Coop och Stora Coop. Coop online får nu ett tydligt uppdrag att öka försäljningen och driva utvecklingen av omni, menar Coop Sveriges vd Magnus Johansson.

En följd av organisationsförändringen är att Catrin Folkesson, idag affärsområdeschef för online i Coop Sverige och vd för Coop online, lämnar sitt jobb.
Sara Mundt-Petersen (bilden) blir ny chef för Coop online. Hon har tills nu jobbat hos Telia och tidigare bland annat hos Tui och 3.

– Jag är glad att Sara Mundt-Petersen kommer att fortsätta driva den här utvecklingen som ny chef för online. Hon har en lång erfarenhet från att driva både försäljning och lojalitet, kommenterar Magnus Johansson.
Den nya organisationen träder, efter förändringarna, i kraft 1 april.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil