Lidl vänder – startar kundklubb

Så ser det ut i mobilen när du letar erbjudanden med Lidls nya kundklubbssatsning, Lidl plus. | Foto: Pressbild Lidl
Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

Fyra av fem svenska konsumenter är medlem av en eller flera kundklubbar. Ett stort företag har stuckit ut i sammanhanget.
Det är Lidl som hårdnackat vägrat ha någon typ av lojalitetsprogram.

Nu har man ändrat sig och lanserar Lidl plus.
Det är en app som ger digitala kuponger och erbjudan och kan användas av alla som handlar på Lidl.

För att använda den krävs enbart att man laddar ner appen i sin mobil och registrerar sig med mobilnummer och e-postadress.
Sedan kan man ta del av alla erbjudanden i Lidl plus som, efter en test sedan 29 september, är i gång i fullt format från 19 oktober.

– De flesta svenskar är medlem i minst en kundklubb och det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder att vi ska lansera en egen kundklubb. Därför
är det extra roligt att Lidl Plus äntligen startar i Sverige,
säger Sverige-chefen Johan Augustsson.

– Kundklubben har varit en stor framgång på de marknader där den lanserats och jag är övertygad om att Lidl plus kommer bli samma succé i Sverige, säger Augustsson.

Vid lanseringen kommer kunderna kunna ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger via Lidl Plus. Dessutom finns butiksinformation, möjlighet att delta i undersökningar och att få digitala kvitton.
Användarna uppmanas också hålla utkik efter skraplotter som förekommer under vissa perioder. Då får användarna en skraplott dagligen när de handlar, där de kan skrapa fram ytterligare digitala kuponger och erbjudanden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil