Lidl vänder – startar kundklubb

Så ser det ut i mobilen när du letar erbjudanden med Lidls nya kundklubbssatsning, Lidl plus. | Foto: Pressbild Lidl
Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

Fyra av fem svenska konsumenter är medlem av en eller flera kundklubbar. Ett stort företag har stuckit ut i sammanhanget.
Det är Lidl som hårdnackat vägrat ha någon typ av lojalitetsprogram.

Nu har man ändrat sig och lanserar Lidl plus.
Det är en app som ger digitala kuponger och erbjudan och kan användas av alla som handlar på Lidl.

För att använda den krävs enbart att man laddar ner appen i sin mobil och registrerar sig med mobilnummer och e-postadress.
Sedan kan man ta del av alla erbjudanden i Lidl plus som, efter en test sedan 29 september, är i gång i fullt format från 19 oktober.

– De flesta svenskar är medlem i minst en kundklubb och det har funnits en stor efterfrågan bland våra kunder att vi ska lansera en egen kundklubb. Därför
är det extra roligt att Lidl Plus äntligen startar i Sverige,
säger Sverige-chefen Johan Augustsson.

– Kundklubben har varit en stor framgång på de marknader där den lanserats och jag är övertygad om att Lidl plus kommer bli samma succé i Sverige, säger Augustsson.

Vid lanseringen kommer kunderna kunna ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger via Lidl Plus. Dessutom finns butiksinformation, möjlighet att delta i undersökningar och att få digitala kvitton.
Användarna uppmanas också hålla utkik efter skraplotter som förekommer under vissa perioder. Då får användarna en skraplott dagligen när de handlar, där de kan skrapa fram ytterligare digitala kuponger och erbjudanden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil