Lidl lanserar nytt varumärke – Matriket

Foto Pressbild
Lidl vill göra det enklare att hitta svensk mat genom att samla den under ett gemensamt varumärke, Matriket, som nu lanseras.

Lidl Sverige gör det nu enklare att hitta mat från svenska gårdar och leverantörer genom att samla dem under ett gemensamt varumärke – Matriket. 
Alla varor som säljs under Matriket uppfyller kraven för att märkas med Från Sverige. 

I samband med lanseringen finns det över 100 Matriket-varor i Lidls 204 butiker runt om i Sverige. På sikt kommer antalet överstiga 250.
Allt detta meddelar Lidl Sverige i en pressrelease.

– Vi vill göra det enklare för våra kunder att hitta våra prisvärda svenska varor. Matriket är en kvalitetsmärkning som kommer underlätta för våra kunder som letar efter svensk mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. Det här är vårt sätt att synliggöra och öka tillgängligheten till bra råvaror som inspirerar till matglädje, säger Robert Stekovic som är inköps- och marknadsdirektör hos Lidl Sverige.

Matriket ersätter Lidl Sveriges egna varumärken Enebacken, Ängens, Kvarnvingen och Himlajord.
Utrullningen av Matriket är påbörjad och från och med den 17 april lyfts det nya varumärket brett i Lidls butiker, avslutar företaget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil