Greenfood slår ihop lokala företag

Greenfood slår ihop fyra lokala grossister till ett stort företag som rikstäckande ska leverera frukt och grönsaker. Namnet på företaget blir Trädgårdshallen.

Efterfrågan på lokalproducerade frukter och grönsaker är stor hos dagens konsumenter. Viljan att stötta den lokala odlaren och de mindre producenterna är tydlig.
Greenfood, som bland annat äger jätten Picadeli, slår nu ihop fyra lokala företag till ett nationellt, en rikstäckande leverantör under namnet Trädgårdshallen.

– Ambitionen är hög, vi ska hjälpa lokala odlare att få ut sina produkter på marknaden, erbjuda kunderna ett bredare kvalitetssortiment och etablera oss som Sveriges bästa lokala leverantör, säger Ted Stenshed, vd för Greenfood Fresh Produce.

Greenfood är ett av norra Europas största företag profilerat kring hälsosam mat och en stor leverantör av frukt och grönt på den skandinaviska marknaden.
I koncernen ingår bland annat frukt- och grönt-grossisterna Allfrukt i Stockholm, Trädgårdshallen Örebro, JH frukt & grönt i Malmö och Växjö partiaffär, fyra bolag specialiserade på lokalproducerat som arbetar nära odlarna i sina regioner och det är dessa som nu slås ihop.

Greenfood storsatsar inom lokalproducerat - grossister bildar ny rikstäckande aktör som ska hjälpa lokala odlare att nå ut
Ted Stenshed, vd Greenfood Fresh Produce

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.