Delar ut 2,9 miljoner kr till välgörenhet i år

Delar ut 2,9 miljoner kr till välgörenhet i år
Gerhard Bley, vd för Kavli Sverige. Foto: pressbild

Kavlis anställda delar nu ut nästan 2,9 miljoner kr – 2 882 547 kr, för att vara exakt. Pengarna går till de projekt som medarbetarna röstat fram.

Kavli ägs av en stiftelse vars enda syfte är att göra gott i världen genom att dela ut verksamhetens hela överskott till välgörande ändamål.
En del av överskottet får Kavlis medarbetare varje år direkt påverka vart de ska gå. Alla anställda får nominera och rösta fram den organisation som ligger dem extra varmt om hjärtat.

Kavlifonden kommer i år dela ut närmare 100 miljoner kronor till olika goda ändamål. I Sverige går till exempel stora bidrag till forskning, hjälp till psykisk hälsa och stadsmissioner över landet.
Varje år får dessutom Kavlis medarbetare en summa pengar att dela ut till lokala organisationer som röstats fram av de anställda.

I år bidrar varje medarbetare med 13 162 kronor till goda ändamål, fördelat på två organisationer per medarbetare.
– Det är en jättestor grej för de anställda, och mycket uppskattat, att få vara med att välja organisation och kunna påverka, säger Vlado Pavlovic, teamledare för osttillverkningen i Älvsjö, som i år har valt att lägga en av sina röster på Cancerrehabfonden.

– Jag tror att vi alla på något sätt är berörda av cancer och Cancerrehabfondens presentation fick mig att förstå att det är ett stort behov av hjälp och stöd också efter en behandling. Att det är en annan resa som tar vid då, både praktiskt och mentalt, säger han.

– Utdelningen av Kavlifondens medel ger en väldigt tydlig påminnelse om vårt syfte med Kavlis verksamhet, att bidra till ett bättre samhälle. Det blir väldigt konkret att jag som medarbetare, genom vårt gemensamma arbete, får skänka över 13 000 kr till två organisationer jag brinner för. Det är med stor stolthet jag ser våra medarbetare engagera sig i arbetet med vår Kavlifonds-utdelning, säger Gerhard Bley, vd för Kavli Sverige.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Återvinningsappen Bower har blivit en succé och uppmärksammats både i Sverige och internationellt. Nu tecknar Coop ett nationellt avtal med Bower.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.