Har samlat 3 miljoner till SOS barnbyar

Har samlat 3 miljoner till SOS barnbyar
Hemköp och dess kunder har samlat in drygt 3,1 miljoner kr till SOS barnbyar under 2020. Foto: Pressbild Hemköp
Hemköp och företagets kunder har under 2020 tillsammans samlat in drygt 3,1 miljoner kr till SOS barnbyars arbete för barn i utsatthet.

Hemköp och företagets kunder har under 2020 tillsammans samlat in drygt 3,1 miljoner kr till SOS barnbyars arbete för barn i utsatthet.

Hemköp har alltså tillsammans med sina kunder samlat in drygt 3,1 miljoner kronor till SOS barnbyars arbete för barn i utsatthet under 2020.
En julkampanj där bakade pepparkakshus som taggats med #pepparkakshem bidrog till insamlingen och engagerade många. Över 4 000 hus taggades i sociala kanaler.

– Vi är otroligt glada över det engagemang som samarbetet med SOS barnbyar ger för både kunder och medarbetare, och självklart för allt gott insamlingen ger, säger Desiré Cichy, hållbarhetsansvarig för Hemköp.

I en tid när många väljer att inte besöka restauranger har det skett en generell ökning av pantade burkar och flaskor i Hemköps butiker. Den ökningen har också ökat bidragen till SOS barnbyar, där pantpengar står för den största delen av insamlingen.
Under sommaren dubblerade Hemköp de skänkta pantpengarna under en månad, vilket ytterligare ökade årets bidrag.

Det som samlats in skänks till den barnby som Hemköp varit med att bygga upp och till SOS barnbyars familjestärkande program i Ukraina. Under det här året ska samarbetet utvecklas och förnyas.
– Vi ser nu över hur vi kan förnya samarbetet och fortsätta göra gott med det som samlas in från oss och våra kunder. Vi är stolta över vårt långsiktiga samarbete med SOS barnbyar, säger Desiré Cichy.

– Pandemin har lett till att utsattheten har ökat bland barnen i Ukraina. Bland annat har den inneburit ökad fattigdom, brist på utbildning och skollunch samt psykisk ohälsa, berättar SOS barnbyars Kristoffer Wihed.
– Tillsammans med Hemköp har vi kunnat stötta barnen med bland annat matpaket och psykologiskt stöd. Det har gjort stor skillnad och vi ser fram emot att utveckla samarbetet med Hemköp under året. Hemköps insamlingar har bidragit med cirka 18 miljoner kronor till SOS barnbyar sedan 2007. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil