Nu är Amazon här

Världens högst värderade företag är på väg att öppna sin e-handelsplattform i Sverige.
Amazon är här och höjer förändringstrycket, konstaterar HUI Research och ger tips om hur du möter Amazon – med rätt sortiment, position, läge.

Tillsammans med coronakrisens konsekvenser innebär Amazon i Sverige en acceleration för digitalisering och e-handel och en aktualisering av branschens utvecklingsbehov, konstaterar HUI Reserach.
Det utgör också en injektion i ditt företags förändringsprocess och ett utmärkt tillfälle att se över ditt erbjudande, din position och din strategi framåt, påpekar man samtidigt.

Världens högst värderade företag är på väg att öppna sin e-handelsplattform i Sverige. Etableringens ambition och lanseringsdag är höljd i dunkel, men vi utgår från att den sker under de närmaste månaderna och att den svenska lanseringen är någon form av ” soft launch” med huvudsaklig leverans från lagret i Tyskland, spekulerar HUI Research.
 
– Hur som helst finns det all anledning att förbereda sig; vad vi vet är att Amazon har musklerna att förändra sättet vi handlar på, manar HUI Research och påpekar att etableringen dessutom sker i en tid när coronakris och social distansering medfört ett lyft för all e-handel och digitalisering.
– En Amazonetablering på det skulle öka e-handelns försäljning och accelerera handelns strukturomvandling ytterligare, är slutsatsen. Utifrån det listar HUI Research tre viktiga strategier när man ska ta sig an jätten Amazon.
Det handlar, menar man, om rätt sortiment, rätt position och rätt läge.

Läs mer om hur du i svensk handel möter Amazon i sommarnumret av Butikstrender, nummer 6/2020

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil