Mat.se satsar på röststyrt

Mat.se blir först ut med röststyrd personifierad matshopping, meddelar företaget som nu skapar ett pilottest i samarbete med Google nest hub.

Smarta högtalare har funnits på marknaden länge, men möjligheten att kombinera röststyrning med bild och personlig köphistorik är något nytt.
Mat.se blir nu först ut i Sverige att kombinera dessa funktioner i ett pilottest med Google Nest Hub, och därmed förenkla kundens köpresa ytterligare, meddelar man.

För fyra år sedan lanserade Mat.se ”Smarta inköpslistan”, en funktion som hjälper kunden genom att till exempel påminna om varor hen brukar köpa.
Nu gör man en pilot där 50 kunder bjuds in för att testa att koppla samman röststyrd handling med rekommendationer och tips som baseras på kundens individuella köphistorik.

– Röststyrning är en funktion som vi bara kommer att få se mer och mer av i framtiden. Det känns extra roligt att vara först ut på marknaden med att utveckla en röststyrning åt våra kunder som är unik för just dem, säger Ludvig Anderberg, verksamhetschef på Mat.se.

– Med piloten innoverar vi inför framtidens köpupplevelser och jag ser fram emot att vi lär oss mer inom röststyrning och personalisering. E-handeln växer kraftigt och vi jobbar ständigt med att utmana kring hur man handlar mat på nätet inom koncernen, säger Frida Ridderstolpe, digital utvecklings- och e-handelschef på Axfood.

50 personer väljs ut för att delta i pilottestet, och de kommer att få hem en Google nest hub kostnadsfritt för att kunna testa produkten under hösten. 
Anmälan till pilottestet är öppen till den 8 september och projektet förväntas starta i slutet av september.

Säg till direkt när mjölken till kaffet är slut – eller något annat. Nu satsar Mat.se röststyrt. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.