Årets julklapp = ansiktsmasken, väl?

Årets julklapp 2020

Snart lanserar HUI research årets julklapp för 33:e året i rad – men det är väl så att det är den mest förutsägbara av alla vi får se 18 november?

I år lanserar HUI research Årets julhandelsprognos och Årets julklapp, enligt god tradition och för 33:e året i rad.

– Årets Julklapp var från början ett sätt att väcka uppmärksamhet kring den julhandelsprognos som HUI research presenterar årligen inför julhandeln, skriver HUI i en pressrelease.

Årets julklapp är en analys av rådande samhällstrender och en spegling av svenskarnas aktuella och/eller framtida konsumentbeteenden. Årets julklapp ska leva upp till ett eller flera av följande tre kriterier:
· Produkten ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
· Produkten ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.
· Produkten ska representera den tid vi lever i.

Och med de förutsättningarna och med ett coronaår bakom oss och mitt i kan väl Årets julklapp inte vara något annat än ansiktsmasken, förstås?

Svaret på det får vi vid en presskonferens 18 november och då har vi redan åtta dagar tidigare, 10 november, haft en presskonferens där årets julhandelsprognos presenteras.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil