Mäter köer digitalt med nytt mätverktyg

Mäter köer digitalt med nytt mätverktyg
Foto: Mostphotos
Grosvenor Europe och Meltspot har utvecklat ett digitalt verktyg för besöksstatistik i realtid som nu används i Skärholmen centrum som Grosvenor äger.

Grosvenor Europe och Meltspot har utvecklat ett digitalt verktyg för besöksstatistik i realtid som nu används i Skärholmen centrum som Grosvenor äger.

Det nya verktyg man använder heter Meltspot crowd analytics och Skärholmen centrum är först att använda det.
Med det digitala verktyget ser ordningsvakter i realtid i sina mobiler hur många besökare som finns i centrumet och var i det många människor vistas.

Därför kan man omedelbart agera för att skingra trängsel och köer och se till att avstånd hålls.
Informationen är anonym och det går inte att se vem som är inne i centrumet, påpekar Grosvenor Europe.

– Vi har under hela pandemin prioriterat arbetet med att minimera risken för smittspridning i våra centrumfastigheter, säger Carls Strufve som är Norden-chef för Grosvenor Europe.
– Det digitala verktyget tar oss ytterligare ett steg och gör Skärholmen till en än tryggare plats att vistas på för såväl besökare som hyresgäster och våra egna arbetare.

Meltspots verktyg är, enligt pressreleasen, utformat så att tekniken passivt, anonymt och i enlighet med GDPR fångar upp signaler från mobiltelefoner.
Datan skickas krypterad till en molntjänst för analys av systemets algoritmer och resultatet presenteras i en användarvänlig dashboard, sammanfattar Grosvenor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil