Nollvision hos Arla

Omsorgen om korna är avgörande för Arlas förtroende bland konsumenter och i samhället, hävdar företaget och sätter nu en nollvision inom djuromsorg.

Arla har under två år arbetat fram en ny version av sitt kontroll- och kvalitetsprogram med titeln ”Arlagården” och vill nu lägga ett större fokus på djuromsorg.
Det innebär konkret att man sätter en nollvision inom djuromsorg, förklarar företaget i en pressrelease.

Kvalitetsprogrammet Arlagården har varit i bruk hos Arla under 13 år och man har under den tidsrymden genomfört drygt 16 000 revisioner.
Resultatet av dem är enligt Arla att ”den absoluta majoriteten” av de idag cirka 2 500 gårdarna i Sverige fungerar mycket bra – men att det för ett par procent av gårdarna inte är så.

Nu sätter man en nollvision inom djuromsorgen för att långsiktigt nå noll avvikelser från god djurvälfärd.
– Nollvisionen innebär att alla djur, på alla Arlagårdar, ska må bra varje dag. Att sätta upp en nollvision och mäta utvecklingen innebär att vi jobbar ännu mer fokuserat och når framsteg snabbare, hoppas Arla Sveriges vd Patrik Hansson.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.