Nollvision hos Arla

Omsorgen om korna är avgörande för Arlas förtroende bland konsumenter och i samhället, hävdar företaget och sätter nu en nollvision inom djuromsorg.

Arla har under två år arbetat fram en ny version av sitt kontroll- och kvalitetsprogram med titeln ”Arlagården” och vill nu lägga ett större fokus på djuromsorg.
Det innebär konkret att man sätter en nollvision inom djuromsorg, förklarar företaget i en pressrelease.

Kvalitetsprogrammet Arlagården har varit i bruk hos Arla under 13 år och man har under den tidsrymden genomfört drygt 16 000 revisioner.
Resultatet av dem är enligt Arla att ”den absoluta majoriteten” av de idag cirka 2 500 gårdarna i Sverige fungerar mycket bra – men att det för ett par procent av gårdarna inte är så.

Nu sätter man en nollvision inom djuromsorgen för att långsiktigt nå noll avvikelser från god djurvälfärd.
– Nollvisionen innebär att alla djur, på alla Arlagårdar, ska må bra varje dag. Att sätta upp en nollvision och mäta utvecklingen innebär att vi jobbar ännu mer fokuserat och når framsteg snabbare, hoppas Arla Sveriges vd Patrik Hansson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Nu når Coop snart inte lika långt norrut

Det är Coops nordligaste butik – men inte länge till. Ett kommunalt nej till en utbyggnad gör att man istället väljer att lägga ned butiken i Katterjåkk.

Skörden väntas öka Rekordskörd av raps

Årets spannmålsskörd väntas bli elva procent högre än förra året och när det gäller skörden av oljeväxter blir årets skörd 2000-talets största.

H&M:s nya jättelager Satsar stort i Polen

75 000 kvadratmeter och två våningar handlar det om när H&M nu byggt ut sitt befintliga distributionscenter i polska Stryków för att möta efterfrågan.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil