Nollvision hos Arla

Omsorgen om korna är avgörande för Arlas förtroende bland konsumenter och i samhället, hävdar företaget och sätter nu en nollvision inom djuromsorg.

Arla har under två år arbetat fram en ny version av sitt kontroll- och kvalitetsprogram med titeln ”Arlagården” och vill nu lägga ett större fokus på djuromsorg.
Det innebär konkret att man sätter en nollvision inom djuromsorg, förklarar företaget i en pressrelease.

Kvalitetsprogrammet Arlagården har varit i bruk hos Arla under 13 år och man har under den tidsrymden genomfört drygt 16 000 revisioner.
Resultatet av dem är enligt Arla att ”den absoluta majoriteten” av de idag cirka 2 500 gårdarna i Sverige fungerar mycket bra – men att det för ett par procent av gårdarna inte är så.

Nu sätter man en nollvision inom djuromsorgen för att långsiktigt nå noll avvikelser från god djurvälfärd.
– Nollvisionen innebär att alla djur, på alla Arlagårdar, ska må bra varje dag. Att sätta upp en nollvision och mäta utvecklingen innebär att vi jobbar ännu mer fokuserat och når framsteg snabbare, hoppas Arla Sveriges vd Patrik Hansson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil