Arlas finske chef blir vd för Arla Sverige

Arlas finske chef blir vd för Arla Sverige
Kai Gyllström tar över som vd för Arla i Sverige när Patrik Hansson lämnar jobbet. Foto: Pressbild Arla
Arlas Sverige-chef Patrik Hansson lämnar sitt jobb och börjar istället arbeta för Arla i Tyskland. Arla Finlands vd tar över Hanssons nuvarande jobb.

Arlas Sverige-chef Patrik Hansson lämnar sitt jobb och börjar istället arbeta för Arla i Tyskland. Arla Finlands vd tar över Hanssons nuvarande jobb.

Arlas Sverigechef Patrik Hansson blir ny vd för Arla foods Tyskland från den 1 juni 2021. Han ersätts på sitt nuvarande jobb av Kai Gyllström, vd för Arla foods Finland.
Patrik Hansson har arbetat på Arla sedan 2011 och har lett den svenska verksamheten sedan 2016.

Innan dess bodde han i Malaysia och ansvarade för den asiatiska marknaden.
Nu är det dags för ännu en flytt, denna gång för att bli vd för Arla Tyskland.
– Vi har tagit stora steg framåt mot våra långsiktiga mål i Tyskland och är nu redo att ta nästa steg när det gäller vår tillväxt. Patriks breda och djupgående kunskaper om vår verksamhet, våra varumärken och våra kunder parallellt med hans framgångsrika samarbete med våra ägare och kollegor för att skapa progressiva förändringar på gör honom perfekt för att leda Arla Foods Tyskland, säger Peter Giørtz-Carlsen, ansvarig för Arla Foods Europa.

– Jag ser fram mot att arbeta tillsammans med hela den tyska organisationen för att öka vår tillväxt och bygga ett ännu starkare Arla. Jag vill också passa på att tacka mitt team, mina kollegor och våra svenska ägare. De här åren har varit fantastiska och jag är otroligt stolt över vad vi har åstadkommit tillsammans. Jag kommer att ta med mig många fina minnen, säger Patrik Hansson. 

Kai Gyllström kommer att ersätta Patrik Hansson i Sverige. Kai Gyllström började på Arla Foods 2009 och är idag vd för Arla Foods Finland.
Dessförinnan ansvarade han bland annat för etableringen av vår globala Foodservice-verksamhet och har även varit marknadschef för Arla i Saudiarabien.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil