”Nu krävs nya logistiklösningar”

När e-handeln växer som i somras krävs att leverantörer ser över sina lösningar inom logistik, påpekar Descartes som påpassligt nog levererar sådana.

Postnords e-barometer för juli, som Butikstrender tidigare skrivit om, visar en stark ökning av e-handeln. För juli månad handlar det om en tillväxt på 45 procent jämfört med motsvarande månad 2019.

En utveckling som enligt Lars Persson, nordisk försäljningschef på Descartes, innebär ett ökat tryck på leverantörerna som nu behöver börja se över sina logistik- och transportlösningar.
– Siffrorna är ytterligare ett bevis på att e-handeln är här för att stanna och även om många leverantörer där ute börjat anpassa sina verksamheter finns det fortsatt mycket att göra, säger Lars Persson.

– Leverantörerna måste nu börja se över sina logistiklösningar, vad de har för ruttplaneringslösning och anpassa den så mycket de bara kan. Att använda sig av den nya teknik som finns där ute skulle ge dem stora möjligheter att på distans ändra rutterna, ta fram alternativa vägar och anpassa körningarna på ett smidigt sätt, hävdar Lars Persson.

– Det finns även en stor möjlighet att med den nya teknik öka kundupplevelsen genom att exempelvis kunna uppdatera mottagaren om eventuella trafikproblem som försenar leveransen. Möjligheterna är många – vänta inte, avslutar Persson.

Descartes om Descartes
Descartes hjälper kunder i Norden och globalt, som med våra lösningar får tillgång till beslutsstöd inom strategisk ruttplanering, transportoptimering och tullhantering, vilket är nödvändigt för att säkerställa full synlighet och automatisering i hela leveranskedjan.
Descartes lösningar används för planering, uppföljning och uppföljning av leveranser, men även för att hantera och övervaka transportavtal, servicekvalitet och transportfakturor.
Våra lösningar ger tillgång till globala handelsdata för att snabbt och enkelt skapa och skicka import- och exportmeddelanden och se till att de uppfyller de krav och påföljder som olika stater och myndigheter ställer.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.