Nya delägare hos Petterssons

Frank Eldin och Lotta Boström blir delägare i Petterssons charkuteri och kommer att driva det 87-åriga företaget tillsammans med Mattias Westberg.

Frank Eldin och Lotta Boström kommer båda från Siljans chark i Dalarna medan Mattias Westberg i Petterssons charkuteri är tredje generationens korvfabrikör.
– Det är jättekul att Frank och Lotta kommer till oss i Boden. Tillsammans har de mer än 50 års erfarenhet av kött och chark, säger Mattias Westberg.

– Vi är glada och stolta över att få vara med och utveckla Petterssons charkuteri, ett genuint mathantverk från Norrbotten med fina produkter med kvalitet och ett nytänkande för att utveckla produkterna till nya höjder. Det ska bli spännande och roligt, säger Lotta Boström och Frank Eldin.

Petterssons charkuteri startade redan 1933 i liten skala och producerar idag korv, skinkor, pålägg och delikatesser i små partier av svenskt kött.
– Den småskaliga produktionen möjliggör en unik kvalitetskontroll och borgar för en anpassningsbar och flexibel produktion, konstaterar man i presentationen av företaget.
– Våra produkter röks på äkta alspån, gran och björk direkt i fabriken och råvarorna kommer från noga utvalda gårdar i Norrbotten och på Upplandsslätten.
Charkuteriet finns sedan slutet av 1990-talet i Boden.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.