Hemköps e-handel expanderar

Fabiola Wikström, e-handelschef hos Hemköp, noterar en kraftig expansion. | Foto: Oskar Omne

Nya kundgrupper har tillkommit i e-handeln och här sticker de äldre ut, konstaterar Hemköp.
Kunder över 65 år har ökat med 700 procent jämfört med året innan, om än från en låg nivå.

 Lagerkapaciteten har utökats för att hantera det ökade flödet av hemleveranser och fler och fler väljer att beställa på nätet och hämta upp maten i sin närmaste butik.
Under året startar 30 nya butiker e-handel och takten har ökats på grund av den starka kundefterfrågan, skriver Hemköp i en pressrelease.

– Vår e-handel växer otroligt starkt med både högre snittköp och ett stort inflöde av nya kunder. Roligt att se hur de nya kunderna som tillkommit i hög grad blir återkommande kunder, säger Fabiola Wikström, e-handelschef hos Hemköp.

Både butiker ägda av egna handlare och butiker ägda av kedjan rullar ut e-handel med hämta-konceptet.
Orter som Malung, Torslanda, Herrljunga och Karlstad har kommit igång under våren. På torsdag startar Hemköp Skanstull och Tranås sin e-handel, nästa vecka kör Hemköp Grästorp igång.

– Efterfrågan hos våra kunder och intresset från våra butiker har snabbat på utrullningsplanen. Att e-handeln kompletterar att handla i våra butiker tror vi är något som är här för att stanna, säger Fabiola Wikström.

Färska siffror från Dagligvaruindex, som tas fram av Svensk Dagligvaruhandel i samarbete med HUI research, visar för maj den största tillväxten någonsin för nätmathandeln.
Hemleveranser har i hela branschen ökat med 62,9 procent under maj månad. Upphämtning i butik växte samtidigt med 198,4 procent.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Coop tecknar avtal med pantappen Bower

Återvinningsappen Bower har blivit en succé och uppmärksammats både i Sverige och internationellt. Nu tecknar Coop ett nationellt avtal med Bower.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.