Gör ny reklamkopia

Efter SVT:s slow tv-succé med ”Den stora älgvandringen” kommer nu Delicato med en tio timmar lång vandring för Delicatoprodukterna genom fabriken i Segeltorp. | Foto: Mattias Zetterlund
Delicato låter en ny kopia se dagens ljus i PR-jobbet genom sin variant av SVT-succén ”Älgvandringen”, namnet blir ”Den stora Delicatoinventeringen”.

Delicato har under många år gjort sig känt för marknadsföringskampanjer som sticker ut genom att man hakar på något populärt prospekt och gör en egen kopia av något som de flesta läsare och tittare känner igen. Nu är det dags igen.

Efter SVT:s slow tv-succé med ”Den stora älgvandringen” kommer nu Delicato med en tio timmar lång vandring för Delicatoprodukterna genom fabriken i Segeltorp.
Namnet på kampanjen blir ”Den stora Delicatoinventeringen”.

Kampanjen är också den första som Crosby gör för Delicato på sociala medier och är, för övrigt, det tredje exemplet på kort tid på hur SVT:s älgvandring influerat den kommersiella reklamvärlden.

Den nya Delicatovandringen kommer att sändas på Youtube nästa lördag, 9 maj, och även innehålla ett tävlingsmoment där det gäller att räkna alla produkter som passerar på det löpande bandet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil