Hon blir Cloettas nya marknadsdirektör

Hon blir Cloettas nya marknadsdirektör
Helena Wallentin lämnar Orkla för att bli marknadsdirektör på Cloetta. Foto: Pressbild Cloetta

Helena Wallentin, fram till nu marknadschef hos Orkla, anställs som marknadsdirektör på Cloetta Sverige och börjar nya jobbet 12 januari.

Helena Wallentin har alltså anställts som ny marknadsdirektör på Cloetta Sverige och tar också plats i ledningsgruppen.
Wallentin jobbar just nu som marknadschef hos Orkla i Sverige och är där ansvarig för varumärkena inom frukost och drycker.

Tidigare har Wallentin jobbat bland annat på Skånemejerier, Ferrero Scandinavia och Coca-Cola.

Hos Cloetta börjar Helena arbeta 12 januari 2021.

– Jag ser mycket fram emot utmaningen att växa och stärka Cloettas varumärkesportfölj tillsammans med kollegorna. Min magisteruppsats på Ekonomprogrammet vid Lunds universitet skrev jag för Cloetta och därför känns det lite extra roligt att, nu 20 år senare, få uppdraget, säger Helena Wallentin.

– Jag är verkligen glad över att få välkomna Helena till Cloetta som marknadsdirektör. Hon är en uppskattad ledare och har en stark och bred marknadsföringsbakgrund både från internationella och lokala företag,, säger Katarina Tell, vd för Cloetta Sverige.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Vegetariskt bacon nysatsning av Tulip

Vegetariskt bacon nysatsning av Tulip

Danish crown foods Sweden lanserar vegetariskt bacon, gjort på potatis och ärtor och en del av företagets klimatmål och vilja till bredare sortiment.

Snällare och godare ledare med en hund?

Snällare och godare ledare med en hund?

Royal canin, som tillverkar hundmat, hälsar Joe Biden välkommen till Vita huset – men utan de politiska undertonerna. Det handlar om Champ och Major…

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.