Öppnar i Västerås med nytt koncept

Foto MostPhotos
Denna torsdag, 26 januari, öppnar Coop Mitt nya Coop Oxbacken, en butik som blir den första med kedjans nya koncept.

Under söndagen den 22 januari stängde Coop Mitt butiken i Oxbacken, Västerås. Men bara tillfälligt. 
För tre dagar senare står den nya redo för att ta emot medlemmar och kunder, bara 50 meter bort. 

Den nya mer rymligare butiken får en lugnare bas med varmare känsla och med ett flertal moderna justeringar.

– Det blir en miljö som kommer inspirera våra kunder till måltidslösningar för både fest och vardag, säger Marcus Forsberg, affärsområdeschef hos Coop Mitt.

Konceptet har sin bas i det redan befintliga som togs fram 2015. Nu var det äntligen dags att uppdatera Oxbacken och justera upplevelsen i butik.
– Vi ser stor potential i Västerås och Örebro, två städer där det finns möjlighet att förtäta vårt butiksnät, säger Magnus Wåhlander, vd för Coop Mitt.

Målet är att binda ihop upplevelsen online och butik, förklarar Marcus Forsberg.
Konceptet kommer succesivt att rullas ut över Sverige, med start under första kvartalet 2023 – där då Oxbacken i Västerås blir först ut.

– Det är många föreningar som gjort tester som vi gemensamt följer och tar lärdom av, säger Marcus Forsberg.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stark rapport från Clas Ohlson

Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.

Karin Andrén ny HR-direktör hos Ica

Karin Andrén har fått jobbet som HR-direktör hos Ica-gruppen. Hon har tidigare jobbat i HR-sammanhang för H&M där hon varit sedan 2011.

Åtta av tio vill ha fysiska julkort

I en undersökning som Postnord presenterar säger åtta av tio svarande lämpligt nog att de helst vill ha julkort och julhälsningar i postlådan.

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil