Picadeli sätter rekord med ökat försäljningssnitt

Det går bra nu för Picadeli som sätter rekord i dagligvaruhandeln | Foto: Pressbild
Picadeli går på vatten. Det handlar om försäljningssiffror som slår rekord och en succéartad lansering. 450 000 sallader per vecka är läget just nu…

Försäljningssiffror som slår tidigare rekord och en succéartad lansering – det summerar våren hos svenska Picadeli. 
Och i pandemins kölvatten märks nya beteenden hos konsumenterna, som i allt högre grad äter lunchen på hemmakontoret. 
– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, säger Picadelis Sverigechef Daniel Billfeldt.

När Picadeli summerar försäljningen under 2022 års första månader märks en tydlig återhämtning. Efterfrågan har tagit fart igen, i snabb takt.
Den genomsnittliga försäljningen i Picadelis salladsbarer är nu högre än 2019, året då Picadeli slog försäljningsrekord. 

Picadelis Sverigechef Daniel Billfeldt | Foto Pressbild


Picadelis 900 salladsbarer i Sverige säljer idag i snitt 240 kilo per salladsbar och vecka. Att snittförsäljningen per butik ökar är en viktig parameter, det vittnar om en stark efterfrågan hos konsumenterna, och innebär en ännu högre lönsamhet för Picadelis kunder. 
Nu säljer Picadeli över 450 000 sallader/vecka i Sverige.

– Våra salladsbarer är tillbaka i full drift igen och snittförsäljningen ökar, det är fantastiskt! Och rekord slås hela tiden, konstaterar belåtne Sverige-chefen Daniel Billfeldt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil