Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Lantmännen är ”Årets talangföretag”

Lantmännen har utsetts till Årets talangföretag 2019, en utmärkelse som ska gå till det företag som bäst lyckats med att attrahera och utveckla talanger. Det delas ut av 4Potentials.

Årets talangföretag är en utmärkelse som delas ut till det företag som anses ha varit duktigast att attrahera och utveckla talanger. För 2019 går titeln till Lantmännen.

– Vi är glada och stolta över den här utmärkelsen, det är ett kvitto på att vårt långsiktiga arbete för att vara en intressant arbetsgivare som attraherar och utvecklar talanger är rätt väg att gå, säger Frida Tydén hos Lantmännen.

Priset delades ut av talangnätverket 4Potentials på ett event i Stockholm den 13 februari.
Totalt 100 företag bedömdes, och det är tredje gången som Lantmännen tar emot priset.

Så här lyder 4Potentials motivering till att ge Lantmännen priset:

“Vinnaren av Årets Talangföretag 2019 är ett bolag som inte bara är intresserade att komma i topp utan driver talangfrågan framåt såväl i hela branschen liksom hela samhället.

Frågan är djupt cementerad från koncernledning genom hela organisationen och man fokuserar inte bara på talangerna utan på alla människor. De är väl medvetna om sina få utvecklingsområden och jobbar på dem, vilket syns då de år efter år har en förmåga att lyfta sig och det resulterar att de anställda trivs och vill stanna.

Företaget har lyckats koppla talangfrågan till lönsamhet på ett helt naturligt sätt tack vare en helt unik passionerad personaldirektör som leder en organisation i världsklass. Traineeprogram, internship, utvecklingsprogram, ledarinsatser görs alltid på ett sunt nytänkande sätt där man tar ansvar för ett hållbart ledarskap i framtiden.

Deras slogan – från jord till bord skulle kunna kompletteras inom HR och Talent management med: för oss är Talent management inte bara ord.

Ni vinner för att ni byggt en organisation i världsklass utifrån att HR och talent management hos er är centrala processer kopplat till ekonomi och där ni också har marknadens främsta spelare i rollerna som driver frågan framåt.”

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch