Nya mål för förpackningar

Kaffeleverantören Löfbergs har satt ett nytt mål på förpackningar. | Foto av Foodie Factor
Löfbergs har länge arbetat med att utveckla nya förpackningar för kaffe och går nu vidare med arbetet för att hitta mer hållbara förpackningar.

Löfbergs i Karlstad har länge arbetat med att hitta nya och mer hållbara förpackningar.
Nu vill man ta nästa steg i det arbetet och nå nya mål.

– Ja, vi fokuserar nu ännu mer på det cirkulära för att fullt ut stödja den europeiska strategin för plast i en cirkulär ekonomi, säger Madelene Breiling, Löfbergs, om nästa steg intervjuad av Packmarknaden.
– Det kommer att handla såväl om återvinning som återanvändning och förmågan att ta tillvara på restströmmar. Något som är nödvändigt för att vara ännu mer relevanta och kunna erbjuda produkter som är ännu mer hållbara.

Hon konstaterar också att det är ett långt och ihärdigt arbete som krävs för att hitta rätt i utvecklingen av nya förpackningar.
– Vi har lärt oss att det inte finns några snabba vinster när det gäller att välja rätt hållbar förpackning. Det måste vara taktiskt genomtänkt och väl planerat, utvärderat och säkerställt, så att vi tar rätt steg vid exakt rätt tidpunkt, sammanfattar Madelene Breiling.

– Vi har inte råd att hoppa på snabba lösningar som inte har undersökts ordentligt och säkerställts. Det skulle kunna innebära att vi riskerar produktkvaliteten, förlorar produktionskapacitet eller fattar ett dåligt miljöbeslut.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil