God Morgon fortsätter med viktig satsning

God morgon fortsätter med viktig satsning
Nu drar årets satsning igång för att dra in nya miljoner till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden. Foto: Pressbild
”Barn bryr sig om så mycket – de ska inte behöva bry sig om cancer”. Det är huvudbudskapet i den kampanj där God morgon är aktiv även i år.

”Barn bryr sig om så mycket – de ska inte behöva bry sig om cancer”. Det är huvudbudskapet i den kampanj där God Morgon är aktiv även i år.

God Morgon, juicevarumärket, är huvudsponsor till välgörenhetsprojektet Team Rynkeby – God Morgon, där volontärer samlar in pengar till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden.
2020 samlade projektet in 37 miljoner kr och var Barncancerfondens största enskilda bidragsgivare, skriver God Morgon i en pressrelease.

God Morgon, ägt av tyska Eckes-Granini, har sedan starten i Sverige har via Team Rynkeby – God Morgon samlat in 195 miljoner kr till de två fonderna.
– Vi är extra stolta över att vara huvudsponsor till ett sådant fint CSR-projekt som årligen samlar in miljonbelopp. Barn och cancer hör inte ihop och vi slutar inte kämpa förrän varje barn får ett långt och friskt liv, säger God Morgons seniora varumärkesansvarige, Stina Haglund.

I Sverige finns totalt 16 lag med hundratals volontärer som årligen cyklar för välgörenhet i Team Rynkeby – God Morgons gula tröjor och genom olika initiativ samlar in miljonbelopp till de två angelägna fonderna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

”Svenskar föredrar irländskt kött”

I en ny partsinlaga och efter ett blindtest hävdar nu irländska Bord Bia att svenskarna rankar irländskt kött från gräsbetande djur högst, egentligen.

Dansukker utökar sitt svenska sortiment

Dansukker utökar sitt ”Från Sverige”-märkta sortiment när Brun farin strö från oktober får det blågula märket på sin förpackning i dagligvaruhandeln.

Snabbleverantör snabbt i konkurs

Stockholms-baserade budföretaget Vembla har behövt ökat kapitaltillskott men slänger nu in handduken och har försatts i konkurs vid tingsrätten.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil