Så tror Picadeli om mattrenderna 2024

Foto Pressbild
Picadeli gör som vi andra när nyår närmar sig, det vill säga gissar hur nästa år kommer att bli. Här är fem mattrender Picadeli tror på.

Maxade dressingkombinationer, värmda sallader och mindful eating. När svenska Picadeli spår vilka mattrender som kommer dominera under 2024 tror man att vi kommer att bli modigare och mer medvetna om vad vi äter.

2024 spår Picadeli att vi kommer att agera med såväl vår mentala hälsa som plånboken och klimatet i åtanke när vi planerar våra måltider.
Dessutom blir det fokus på smarriga dressingar och varm sallad nästa år, tror salladsföretaget hoppfullt.

– Genom att ständigt ha örat mot rälsen kan vi snabbt identifiera nya trender, och utvecklas i rätt riktning. Och inför det nya året har vi flera intressanta trendspaningar! Inte minst är det tydligt att våra konsumenter blir alltmer medvetna, men också modigare, i sina matval, hävdar Gunilla Kjellmer, matchef hos Picadeli.

De fem största mattrenderna 2024 enligt Picadeli
1. Dressing, dressing och åter dressing
2. Mindful eating
3. Värm din sallad – och ta den till nya smakhöjder
4. Vardagslyx i tuffare tider
5. Tänk grönt – för såväl kropp som klimat

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil