Pizza ska ge draghjälp åt Coca-Cola inför EM

Pizza ska ge draghjälp åt Coca-Cola inför EM
Två svenska spelare, en amerikansk dryck och en italiensk pizza laddar för EM. Foto: Pressbild Coca-Cola
Coca-Cola kampanjar med pizza inför fotbolls-EM och tar reklamgreppet att lansera den officiella Fotbollspizzan som sponsor till herrlandslaget.

Coca-Cola kampanjar med pizza inför fotbolls-EM och tar reklamgreppet att lansera den officiella Fotbollspizzan som sponsor till herrlandslaget.

Coca-Cola satsar på en marknadsföringskampanj med pizzatema inför herrarnas fotbolls-EM vilket drar igång om någon vecka.
Pizza och Coca-Cola ska lanseras som valet när man samlas i sofforna för att heja fram sitt lag under EM.

För att stärka marknadsföringen finns fotbollspizzan på drygt 500 pizzerior i Sverige.
44 av dessa pizzerior packar dessutom pizzan i fråga i en ny blågul pizzaförpackning.

I sponsorsamarbetet med Coca-Cola får spelarna lansera den officiella pizzan.
På pressbilden här syns Victor Nilsson Lindelöf och Robin Quaison ur landslagstruppen.

I pressreleasen skriver Coca-Cola attt ”som en hyllning till alla fans har spelarna gått ihop och tillsammans röstat fram ingredienserna på pizzan”.
Det färdiga receptet har utvecklas och förfinats av landslagskockarna Mats Broström och Gustaf Sandfridsson, enligt Coca-Cola.

– Pizza, Coca-Cola och fotboll är saker som berör och älskas av många, konstaterar Coca-Cola Sveriges varumärkeschef Victoria Adolfsson i pressreleasen.
Produkten finns tillgänglig på de aktuella pizzeriorna från och med vecka 23.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil