Samlar in pengar till Maskrosbarn i jul

Foto MostPhotos
Espresso House samlar in pengar till Maskrosbarn i jul genom att även i år lansera Cup Together, initiativet för att bekämpa ensamhet.

På Espresso House förbereder man julsäsongen och lagom till julruschen återkommer kampanjen Cup Together, Espresso House initiativ för att bekämpa ensamhet. 
Förra julen samlade Espresso House in en krona för varje såld kopp bryggkaffe till Maskrosbarn och i år kommer samma aktivitet engagera Espresso House kaffebarer i Sverige under december månad. 

Förra årets kampanj inbringade nästan en miljon till Maskrosbarn.
– Med en kopp i taget kommer vi att fortsätta vårt arbete mot ensamhet. Genom att även i år donera pengar till Maskrosbarn visar vi att Cup Together är ett etablerat och långsiktigt engagemang för oss, säger Stina Möller, Sverige-chef för Espresso House.

– Vi är så tacksamma att Espresso House valt att lyfta den grupp barn vi arbetar för och frågor kring ensamhet. En halv miljon barn har en förälder med missbruk eller psykisk sjukdom och många av dem känner sig ensamma i sin situation, säger Marlene Lundli hos Maskrosbarn.

Donationerna på en krona per såld kopp filterkaffe pågår under december i alla kaféer och omfattar försäljning över disk, förbeställning och prenumeration. 

Fakta/Maskrosbarn
Maskrosbarn är en barnrättsorganisation som stöttar barn 13-19 år vars föräldrar har ett missbruk, psykisk sjukdom eller utsätter dem för våld. Maskrosbarn har sedan starten 2005 mött tusentals ungdomar genom sin lägerverksamhet, coachprogram, ungdomsgårdar och stöd online.

Fakta/Cup Together
Med konceptet Cup Together bjuder Espresso House in människor att träffas över en kopp kaffe. Cup Together är Espresso House engagemang för att bryta tabun och bekämpa ensamhet. I jul återupptar man förra årets kampanj och donerar pengar till organisationer som arbetar för att förebygga ensamhet – en kopp i taget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil