Willys öppnar nytt i Skellefteå

Willys öppnar nytt i Skellefteå
Så här ser skissen ut när Willys presenterar planerna på en butik i Skellefteå, klar hösten 2022. Foto: Pressbild

Nu är det klart att Willys öppnar sin andra butik i Skellefteå, nära E4:an. Enligt planen ska butiken vara klar för invigning under hösten 2022.

Nu är allt klart för en ny Willys-butik i Skellefteå. Den nya butiken byggs på ett nytt handelsområde i södra delen av staden med ett trafikorienterat läge nära E4:an.

Etableringen av butiken kommer innebära cirka 50 nya jobb, meddelar företaget.

Den nya butiken blir den andra Willys-butiken i Skellefteå och etableras på nya handelsområdet Anderstorp.

Tillsammans med Willys kommer Jula att bli en av hyresgästerna på handelsområdet och fler väntas etablera sig.

– Med en redan väletablerad butik i norra Skellefteå är det en stark marknad för oss som kommer stärkas ytterligare med vår nya butik. Vi ser stor potential i Skellefteå, en kommun med spännande framtidsutsikter och en vilja att utvecklas och växa i regionen, säger Willys etableringschef Tor Gullberg.

Den nya Willys-butiken kommer preliminärt att öppna hösten 2022.

Som ett led i Willys e-handelssatsning kommer butiken även att erbjuda en Hämta-station.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil