Företagets rykte är viktigt när vi handlar

Företagets rykte är viktigt när vi handlar
Foto: Mostphotos
Flera faktorer som styr våra köp. Det är ingen nyhet. Men i Rättvisaren 2021 har man försökt kartlägga vad som är mesta avgörande när vi handlar.

Flera faktorer som styr våra köp. Det är ingen nyhet. Men i Rättvisaren 2021 har man försökt kartlägga vad som är mesta avgörande när vi handlar.

60 procent av de som svarat i en ny undersökning tycker att företagets rykte är viktigt när man ska köpa semesterresa av det – men inte lika viktigt när vi köper kläder.
Och attityden till klimat och miljö är viktigare när det gäller företaget vi köper bil av än det vi köper mobiltelefon av.

Det är några av de konstateranden som går att göra när man tar del av Rättvisaren 2021. Där har Mediekompaniet för tredje året i rad samlat vilka faktorer svenskar anser viktiga och avgörande vid valet mellan olika produkter.

2005 personer i Kantar Sifos webbpanel har svarat och visar ganska entydigt att de tycker att företagets rykte är det viktigaste när det gäller de flesta branscher.
Och av övriga faktorer är det faktiskt företagets inställning till klimat och miljöfrågor som de svarande värderar högt.

Läs mer om vad som avgör vad vi handlar i nästa printmagasin, Butikstrender 10/2021

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Inga skolungdomar släpps in skoltid

Skolungdomar är inte längre välkomna hos Coop i Bengtsfors efter återkommande snatterier. Butikens ledning ser sig nödgad att ta beslutet.

Arla räddar tre ton mat om dagen

Arla har räddat närmare 1 800 ton mat sedan början av 2021 och inför Internationella matsvinnsdagen vill man nu sporra fler att minska svinnet.

Svenska kaffekedjan Fogarolli prisad

Fogarolli har tilldelats ”Special Award for Resilience” vid European Franchise Awards 2022, ett av fem priser som delades ut under galan i Bryssel.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil