Stacky’s satsar på restaurangsektorn

Stacky´s kommer nu att sälja sina varor via Martin & Servera och hoppas därigenom kunna nå ut brett inom kategorin restaurang och storkök.

Stacky´s affärsidé är mat gjord på svenska råvaror, helt växtbaserade produkter men utan ambitionen att imitiera animaliska produkter.
För att nu öka försäljningen ska man nu sälja sina produkter via Martin & Servera.

Stacky´s har byggt sin försäljning och varumärke genom sälj via egen e-handel men finns idag även på ett antal restauranger.
Nu vill man bredda försäljningen till restauranger och storkök via det nya samarbetet.

– Samarbetet med Martin & Servera är en viktig nyckel för att öka våra volymer, en fantastisk möjlighet att fortsätta utveckla våra produkter tillsammans med professionella matlagare och erbjuda ännu fler att äta smartare mat från Sverige. Vi har sedan tidigare flera dialoger med företag inom privat och offentlig sektor där intresset för Stacky’s är stort. Lanseringen på Martin & Servera gör det nu möjligt för ännu fler restauranger och storkök att sätta våra produkter på menyn, säger Mårten Göthberg, försäljningsansvarig hos Stacky’s.

Stacky’s är gjord på kikärtsmjöl, havre, svart böna, morot, gul lök, rapsolja och kryddpasta. 
Produkten kommer i två olika former, en kvadratisk skiva samt som färs. Respektive fraktion finns i tre olika smaker. 
Stacky’s kommer gå att beställa i smakerna Original och Smokey BBQ from. mitten av oktober via Martin & Servera.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil